Thursday, March 15, 2012

Berulang Kembali

-assalamualaikum-


hai blogger MALAYSIA
apa khabarkah anda ari nie...
SIHAT???


ok...
hari nie aq telah mengulangi kesilapan aq buat kali yang ke2
kesilapan y sama penah aq lakukan 3 tahun lepas
3 thun dulu aq pernah beli kasut sukan di pekan KolaNerang
selepas berpuas hati dengan saiz yang aq cuba 
(sebelah je cubanya..)
aq pon suruh la akak kedai kasut tu kotakkan kasut tue
bila sampai je umah... aq pon mula la ikat tali kasut
benda yang pertama aq perasan 
lubang tapi kasut kiri n kanan xsama
hampeh... tapi aq senyapkan ja sebab orang xperasan sngat...


hal yang sama berulang kembali buat kali kedua
petang tadi aq dgn senang hati pegi la shopping
nak perabih duit dalam bank
lepas beli headfon, then aq beli stock makanan
then aq ronda2 cari kasut sukan kat area changlun
masuk keluaq masuk keluaq
aq berkenan kasut y dijual kat satu kedai nie
aq pon mintak la akak tu ambek saiz 11 n 10


bila aq test saiz 11 besar... aq cuba saiz 10..
mmg ngam ngam dgn kaki aq
akak tu tnya nak beli ka???
aq jawab "ya..."
then aq tinggalkn akak tu sorg2 dok masukkan kasut dlam kotak
sampai kat cashier... aq huloq ja seketoi...
ambek baki n resit... then start motor balik U..


sampai kat bilik tergerak aty nak tengok kasut y aq beli tadi
!
!
!
!
!
V





tengok sebelah kanan saiz 10
ok laaaaa... tapi bila pegang sebelah kiri saiz 11
nahaiiii... awat jadi lagu tuuu...




ni saiz kat kasut sebelah kanan
terbentang kat situ saiz 10




hat nie saiz kat kotak kasut... saiz 11
mmg komfirm la kasut sebalah kiri tu saiz 11
aq langsung x perasan masa kat kedai kasut tadi
dah tu aq pon robek2 poket seluaq cari resit pembelian


cari punya cari
aq jumpa resit yang aq belik kat tempat lain ja
resit beli kasut hilang....
DEMMMMMMM!!!


esok aq harap akak kedai to boleh la bagi muka kat aq
langsung aq xingat mana aq letak resit tu
klu dia buat xmau terima balik aq xtau laaa
nak pakai pon besaq sebelah
haishhh...


apa nak jadi ngan aq nie
dulu penah jadi benda mcm ni
xpenah nak ambek buat teladan
klu aq tengok dulu sblm kluaq kedai tadi kan senang
nasib la kedai tu dekat ja dgn UUM...
kalu x, aq xtau la nak buat apa...


harap esok segala nya dipermudahkan
salah aq sebab x recheck kotak tu
n kelalaian pekerja kedai tu
sooo... 22 salah kan
harap akak tu dpat bantu aq...


ok lah... mau layan cerita di UTUBE jap...
wasalam
adiosss... amiosss...

4 comments:

  1. hhahaha ! next time jgn rushing nak membeli. pakai kasut tu pusing satu kedai then baru boleh beli.. :)

    ReplyDelete
  2. Kauthar Afifah Ramli - nak wat cam na... dah terbiasa mcm tu... jenis tengok, test dan beli... bila balik baru ada x puas hati kat mana2... ermmm... nasib badannn

    ReplyDelete
  3. Semut Senyum - yayaya... semoga menjdi pengajaran buat semua... jngan dok wat lgu tu nooo

    ReplyDelete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers