Thursday, December 6, 2012

Holiday at Langkawi Island

-assalamualaikum-



dah lama sngat gambar2 ni tersimpan rapi dalam draf...
xda kesempatan nak merapu panjang kat blog nie...
ok lah... kali ni nak bercoloteh pasal percutian aq n keluarga
x lain x bukan ke pulau bebas cukai "Langkawi Island"

30, 31 Oktober - 1, 2 November 2012
percutian yang agak lama n santai...
kali nie segalanya disponser my mum...
huhuhuuu... satu family kami pegi...
motif utama nak ambek adik lelaki aq y blajar kat sana balik sini sambil pusing2 langkawi...

kali nie aq diberikuasa penuh untuk memacu toyota innova auto...
kelakar bila aq xpenah bawa keta auto... 
kaki ashik nak tekan clacth ja...
hari kedua kat sana kami start pusing2 jejalan tempat biasa2 jaaa...
telaga air hangat, taman rama2, beras terbakaq


seni bina melayu klasik...
sangat mnarik perhatian aq... :)


mak n ayah aq masa kat telaga air hangat...
tempat ni tutup untuk pembaikan...
soo, x bnyak sngat orang masa tu... lengang...


then kami singgah kat taman rama2 (klu xsilap la...)
boleh dikatakan mcm mini zoo la kat sini...
bnyak juga spesis haiwan n tumbuhan dalam nie... 


sempat lagi posing time tengah pusing2...


asanya mak aq jamu makan cukup kat semua anak2 dia...
tah macam mana adik aq boleh lapar lagi...
haishhh... ko tokak la dik oiii... biar rongak gigi ko... hahahhaa


ni sebahagian ukiran atas batu y sempat aq snap...
cantik doh... mcm mana diorang buat hah???


adik bongsu aq... cantik background air terjun nie...
terus suruh dia dok situ... aq nak snap gambar.. hahhahaa

petang nya pulak kami tinjau2 pantai chenang...
malangnya hujan x henti2...
so tukar plan pegi beras terbakar...
mak aq bukan main lagi memborong kain batik..
katanya nak balik wat business gitu..

hari seterusnya pula kami jelajah ke tanjung kilim, MARDI, n pantai chenang


jeti kat tanjung kilim...
bnyak sngat bot penumpang kat sini...
boleh ja pilih mana2 pakej... yang pasti pakej paling murah pon RM180 untuk sejam
tapi mmg berbaloi2 laaa...


dalam sejam kami dibawa tinjau 4 tempat...
first ke kawasan helang... tempat nak jamu burung helang laut makan...
sangat bnyak helang2 kat sini... dari y kecik sampai y besar2...

then abang bot tu bawa pegi singgah kat kawasan pulau2 kecil lak... 
mcm kat bawah nie...


kat sini kami leh tengok bentuk2 pulau...
ada yang macam muka bayi,
muka puak red indian... then muka transformer... hahhahaa
ten tengok pulau kasut n last pulau berbentuk kura2
(abg ipaq aq ckap " kura2 ni tngah mengawan " )
cer korang usha betoi2.. hahhahaa


mmg tngah mengawan ker???
hahahhaa...abg aq wat crita merapu daaaa...


hari tu cuaca sngat cerah... xda hujan...
aq suka gambar lanskap kat atas nie... 
sangat ceria n aman jaaa....


lepas tu kami belayar lagi ke kolam penternakan ikan dalam sangkar
mcm2 spesis ikan ada kat sini...
sngat menarik... klu nak tau apa y menarik korang kena la pegi sendiri...
hahhahahaa... comfirm x nyesal... siyes...

last sekali kmi sibawa ke gua kelawar...


kat sini xda apa pon... 
cuma ada kelawar ja kat dlam gua tu...
tambah pulak bau taik kelawar tu y sngat2 wangi... hahahhahhaaa

ok dah sejam lebih pusing2 naik bot...
kami teruskan lagi perjalanan ke MARDI Langkawi...
kenderaan yang menanti kami kat sana adalah.....


"lori" hantu... hahahahaa...
best wey nek lori nie... rasa gayat pon ada... dah la jalan dia berbukit2...
kat sini kena beli tiket... murah ja...
yang best nya... 
korang boleh belasah makan buah2 yang diorang hidangkan dalam tu...
ambek ja sebnyak mana yang korang larat telan...
tapi x boleh bwa balik... kang kena bayar....


aq xtau adik aq kena sumpahan apa??? 
muka dah berubah lorrr...


dah abis pusing kami naik menara tinggi kat situ...
mmg best... boleh tengok kawasan sekeliling... cantik...
sempat juga snap gambar kami sekeluarga... (hitam cikit pic tu..)


kat depan pintu masuk MARDI...

then kami bersantai sepetang kat pantai chenang...
tapi x leh masukkan gambar dalam nie...
*censored picture*
hahahhahaa... xda laa... 
bila dah jumpa air laut habis tinggal camera...
cam na nak snap pic....


tu la perjalanan kami sekeluarga tahun nie...
last sekali mmg xkan miss lepak2 kat dataran helang...
percutian kali ni aq dah tau kat mana umah akak aq...
lepas nie boleh la selalu lepak pulau langkawi :)

soo... setakat ni dlu la tok kali nie..
len kali aq coret2 kat sini lagi...
bnyak lagi asgnmt nak kena setlekan...
sngat2 menyusutkan kepala hotak aq nie...

hahhahaa... k
wassalam
adiosss... amiosss...

0 Ulasan Dari Hati:

Post a Comment

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers