Thursday, June 18, 2015

Ramadhan - Aku Kembali

assalamualaikum


bertandang kembali menjengah laman yang ku tinggalkan sepi tanpa sebarang berita, lama.. cukup lama aku tidak mencoretkan kisah kehidupan aku yang semakin memuncak kini..

sebelum jauh hanyut dibuai mimpi, dikala malam yang dingin bertemankan cengkerik malam.. aku ucapkan selamat berpuasa buat semua kenalan.. ramadhan yang ditinggalkan dulu kini kembali bersua..


salam ramadhan, salam bulan penuh keberkatan, semoga setiap perbuatan kita diiringi pahala..

terobek satu rangkap kata seorang ustaz yang menyampaikan tazkirah beberapa hari sebelum ramadhan, katanya:
"dalam bulan ramadhan, kita bebas daripada godaan, pengaruh syaitan, yang tinggal kini hanya nafsu yang terdidik 11 bulan sebelum datangnya kembali bulan ramadhan, nafsu yang menjadi kebiasaan, nafsu yang mendorong kita kearah kebinasaan, jadi ramadhan ini adalah medan pertempuran bagi kita melawan nafsu, mampukah? tepuk dada tanyalah iman.."

tanpa panjang bicara, harapnya bulan keberkatan ini mampu kita tempuhi dengan senyuman dan amalan yang memudahkan perjalanan kita kelak..


wassalam

0 Ulasan Dari Hati:

Post a Comment

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~