Monday, August 2, 2010

Idola

-assalamualaikum-

Topik yang aq nak kongsi2 kali ni tentang IDOLA… Idea ni tercetus masa aq tengah tengok gambaq2 artis Malaysia dalam satu blog... Perhhhhhhhh… Panas BEB...

artis malaysia karang ni makin lama makin teruk... makin lama aq tengok makin menjadi2... kelakuan artis agak keterlaluan pada masa skarang... remaja pula bnyak terpengaruh budaya yang dibawa artis2...

tindakan artis yang kebanyakkannya meniru fesyen pakaian dari barat menjadi ikutan rakyat malaysia… artis dimalaysia tak kurang miskinnya sama seperti artis2 luar… aq rasa gaji depa semua ni dah tak mampu nak tampung belanja tuk beli kain wat baju… smua pakat nak tunjuk kat org... tak kira tersurat dan tersirat semua org leh tengok.. mcm dah takda maruah…

mak bapak zaman skarang kena bagi satu kesedaran kat ank2 tuk pilih IDOLA yang sesuai… seelok2nya… mak bapak yang menjadi suri teladan kepada anak2… jngan biaq artis2 menjadi perosak modal insan anak2 zaman skarang...

dalam menempuh alam siber yang penuh cabaran ni… kita harus ingat bnyak pengaruh2 barat yang senantiasa menjatuhkan org islam... untuk kita terus maju kita mesti pandai memilih IDOLA idup… jangan dijadikan artis yang hampir rosak sebagai IDOLA idup... sebagaimana yang di terapkan oleh para ustaz... jadikan para alim ulamak, nabi2, tokoh2 negara sebagai panduan...

cuba tengok gambar2 artis kat bawah ni... macam ni ke yang dikata kan IDOLA???


macam dah takda duit nak beli kain lagi orang-orang kat atas ni...
orang-orang dalam sawah pun nampak elok dari depa...

klu kita jadikan tokoh2 kat bawah ni sebagai IDOLA bukankah lebih berfaedah dan dapat memberikan kita sedikit sebanyak motivasi....

Tunku Abdul Rahman
(Bapa Kemerdekaan)

Tun Abdul Razak
(Perdana Menteri Ke-2)

Tun Hussein Onn
(Perdana Menteri Ke-3)

Tun Dr. Mahathir
(Banyak membuat pembaharuan dalam perkembangan dan kemajuan Malaysia terutama dalam bidang teknologi dan kemajuan setaraf dunia)

Tuan Guru Nik Aziz
(Tokoh agama yang sangat dihormati)

Rabbani
(Kumpulan nashid yang menyebarkan dakwah Islam dengan cara yang tersendiri)

apapun setiap manusia dicipta dengan akal fikiran... pandai2lah memiih jalan idup masing2... aq kat cni cuma nak pagi pandangan dan cadangan ja...

0 Ulasan Dari Hati:

Post a Comment

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers