Thursday, May 8, 2014

Ko Kenal Aku Ker?

assalamualaikum


bersua makin kerap hendaknya kali nie
menitipkan satu dua khabar cerita hidup si bujang
bersama-sama wajah kecerian yang membahagiakan hariku

mukadimah bukan main...
selepas setahun berlalu kami galas satu tanggungjawab
kami bebas dan kami masih intim mcm dulu kala
itu yang aq harapkan dan terbukti...
kami masih gila seperti dulu

itulah MEREKA family aq di UUM nie
keluarga aq y x berapa besar di sini
sisa2 kenangan yang aq kongsi dengan diorang
moga terus utuh hingga akhir hayat nanti

kali nie kami rancang berkumpul
kami nak bergelak ketawa
kami nak riuh rendah mcm dlu
dan kami berjaya jadikan ia realiti
mungkin terakhir kalinya sblum aku angkat kaki
tinggalkan dunia universiti




berbekalkan 4 buah kereta
kami tuju ke destinasi
Hutan Lipur Puncak Janing
tempat yang selalu aq lepak dlunya
tapi skrg dah jarang

kami pilih hari selasa nak elak banjiran kaum manusia
ya terbukti hari sekolah lengang
hanya kami manusia disitu
hahahhahaa




xtvt kami simple
berBBQ sambil berendam
sambil ketawa, gelak sambil masak2

dalam keseronokan beriadah
doa jangan lupa
moga segala urusan kami dipermudahkan :)




bakar2 time...
masing2 xcited sebab dah lama x kumpul ramai2
masing2 dah tau nak buat apa
xperlu nak berarahan skema semua
sama2 masak sama2 makan
kan seronok mcm nie




sekeping dua gambar disulam kala ashik memasak
terpancar keriangan diwajah semua orang




simple
ayam 4 ekor, nudget, isi ketam, daging burger, nasi putih
cukup mengenyangkan perut kami
tu pon ada lebihannya




tadi makan2 sekarang part mandi manda
biasa la bila sepagi tak jumpa air
naik gila jadinya
bahayanya sini sebab batu-batuan berlumut
lincin jngan ckap laa

sebenaqnya aq takot
takot ada malang singgah merjah kami
aq yang cadangkan tempat nie
lega sebab xda perkara buruk berlaku
sekadar jatuh sikit2 harap xda y terluka




kawasan nie paling best
air terjun
nie mmg port aq klu lepak sini
port lain xda sngat air terjun




ni mak dugong tersesat
habis ayu la katanya
hahahahhaaa




cuaca mcm memahami hati kami
cerah dan mendamaikan
memudahkan segala perancangan kami
syukur...




kejernihan air kat sini mmg terbaik...
kalau silap hari mmg tengok jer la
ramai pengunjung dtg sini hujung2 minggu
siap berkonvoi motor kereta semua




semua nak try duduk bawah air terjun
mcm2 ragam
semuanya adik2 aq :)




petangnya
aq bawa diorang balik kampung
balik jengok teratak senja mak ayah aq...
menjamu selera sambil cicah buah pelam




bergambar ramai2 sebelom berangkat ke destinasi terakhir
mak ayah aq mmg muda
sekali tengok mcm kakak n abang kan
huhuhuhuuu...




kami terus ke penang
lepak2 sampai malam




pegi ikut ferry n balik ikut jambatan
aku???
jadi ko driver ja
xbiasa sngat jalan penang nie
kasi syawal pulak drive...




atas ferry pon sempat lagi berselpiaq
trend masa kini
apa boleh buat
follow jela...
hahahahaa






lastly lepak makan2
then kami berangkat balik uum
11.30 kami balik
merempit sampai jam 1.30 pagi...




satu hari suntuk bersama mereka
dan kenangan terindah buat kami
sama2 jatuh bangun masa berjawatan dlu

biar apa orang nak kata...
yang penting kita masih tahu adabnya berkawan
kita masih ada masa untuk kekalkan ukhwah y kita bina
kita belajar untuk tujuan yang satu
cuma caranya dan jalannya berbeda
tapi kita ada masa untuk cipta satu kenangan
buat ingatan bila masa berlalu

thanks #MantanJKPS #DPPBankRakyat 2013
untuk satu hari yang penuh makna


wasalam
adiosss... amiosss...

2 comments:

  1. Replies
    1. sedey nak berpisah.. tapi kenangan ni sangat terindah.. kawan2 yang tiada gantinya..

      Delete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers