Saturday, May 1, 2010

Apo Nak Jadi

...smekom...

ari ni aq nak luahkan sesuatu la...
saja tengah boring ni???
aq ni dah nak masuk 20-an...
tapi sampai sekarang aq masih pening ngan politik kat Malaysia ni...
setahun lebih lagi aq dah boleh mengundi...
tapi tah la...
bila aq tengok gelagat wakil rakyat semua...
emmm...
aq rasa cam tak mau ngundi...
benda ni tak semua wakil rakyat terlibat...
tapi dek kerana segelintir yang wat perangai ni...
habis semua dapat busuk...
bak kata ADNAN SEMPIT...
kerana nila setitik...habis rosak rempit sebelanga...
ha3...gurau ja...

pa yang aq nak cita ni mgkin korg sendiqi penah tengok dengan mata kapala korg...
terutamanya masa time berkempen n selepas pilihan raya...
masa berkempen!!!
masa ni la semua org sibuk...
buat ni la, buat tu la...
tak kurg cbuknya ngan wakil rakyat...
time2 cam ni la boleh nampak muka selalu...
rumah org tua uzur yang tak penah sapa jengok pun depa sampai...
umah anak yatim pun sampai...
dek kata seluruh pelosok kampung nakpak muka depa...
nak menagih simpati undi...

tapi???
sebaliknya berlaku lepas pilihan raya...
bukan kata nak tolong org kampong...
batang idung pun tak nampak...
tau la depa semua ni sibuk ngan parlimen...
tapi pikiq2 la sama...
janji2 manis dulu...dah ditunaikan ke belom...
bagi aq...
kalau sekadar nak muncul dpan org kampung masa ada wartawan...
tak payah la...
org pun dah paham2...lebih2 lagi wartawan...
tapi nak buat mcm mana...
dah menjadi adat di Malaysia ni...
nak bagi wakil rakyat turun mudah ja...
panggil stasion tv...
tu ja jlan yg terpantas...

apo yang aq arapkn satu ja...
cuba jadi diqi sendiqi...
jangan ingat bila mnang kerusi semua org suka...
org ramai mengharapkan sesuatu perubahan...
sebab tu la dia dipilih...

emm...
stakat ni saja untuk kali ni...
len kali aq try cari benda lain pulak...
he3...
kepada sesiapa yang makan cili...
aq mintak maap...
...just luahan hati warga kampong...

0 Ulasan Dari Hati:

Post a Comment

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers