Saturday, October 15, 2011

Ciri-Ciri Korang???

-assalamualaikum-


selamat petang semua
hari nie aq just nak kongsi ngan korang pasal ciri2 korang
benda nie aq dapat sedikit sebanyak dari program kaunseling yang aq join kemarin
harap korang boleh la buat penilaian tentang diri korang
benda nie cikit ja yang sempat aq salin kemarin
so enjoy it...


first korang pilih bentuk mana yang korang cenderung
maksudnya yang korang paling minat la...
ada empat bentuk kat bawah nie


A - Segi empat tepat
B - Segi tiga sama
C - Segi enam sama
D - Segi bulatan




korang pilih la yang mana suka
kot2 la korang terlalu memilih bentuk kan
contoh nak awek/pakwe muka 4 segi
makan roti canai nak yang jenis 4 segi
boleh dikatakan semua korang buat mesti 4 segi la
tu maknanya korang nie jenis yang 4 segi... hahhahahahaa


dah pilih???

mai kita tengok maksud yang tersirat dari bentuk2 diatas tu...


Segi Empat Sama
- Intelektual, rasional, bijak membuat keputusan


Segi Tiga Sama
- Steady, stabil, boleh diharap, konservatif, tabah


Segi Enam Sama
- Tidak puas dengan keadaan biasa, serius, berani ambil risiko


Segi Bulatan
- Suka berseronok, sikap tidak ambil kisah, cukup setakat ala kadar


sapa yang minat segi bulatan...
hahhahahhaaaa...


ok... seterusnya kita kaji jenis darah pulak
korang tau ka kumpulan darah korang nie jenis apa...
klu xtau pegi hospital dulu buat pemeriksaan kumpulan darah
tak mahal pon... kejap ja...
hehehehhehehheee...


ok... kat bawah nie ada 4 golongan darah

- A
- B
- AB
- O




dah siap buat pemeriksaan darah???
hehehheee
ok meh kita tengok ciri2 kumpulan darah pulok
aq bagi apa yang sempat aq salin je la ehh
malas aq nak search tenet tambah maklumat
hehehhehee :p


Darah A
- Suka keharmonian dan keamanan
- gemar kerja bepersatuan atau berkumpulan
- bijak dalam pergaulan
- positif dan sabar
- penyayang dan bertimbangrasa
- kuat bekerja hingga lupa waktu untuk berehat sehingga memberikan tekanan


Darah B
- suka bersederhana
- berterus terang
- buat kerja dengan cara tersendiri
- kretif dan fleksibel
- mudah menyesuaikan diri
- bijak bersosial
- tidak suka meminta pertolongan sehingga menyusahkan diri sendiri


Darah AB
- Tenang
- bijak kawal emosi
- selesa didampingi kerana sikap hormat orang lain
- suka menghibur dan ceria
- sukar membuat keputusan sendiri


Darah O
- Setia dan sabar
- sentiasa yakin akan keupayaan dan kebolehan diri sendiri
- ingin jadi ketua dalam apa jua kerja
- cemburu yang kuat
- terlalu serius dalam persaingan hingga jadi tekanan
- harus bijak kawal emosi diri
- cuba capai keinginan apa jua cara sekalipun


ok apa yang dapat aq katakan
ramalan yang pegawai kaunseling tu kongsi mmg betul la
aq punya kumpulan darah jenis A
so aq rasa 90% betul la dengan ciri2 diri aq
korang pulak macam mana???


semua yang diatas aq just salin dalam seminar tu
klu ada yang tersalah harap dimaafkan la nooo
dan pesanan aq... semua nie hanyalah ramalan
xsemestinya akan sama bagi setiap orang


k... itu ja untok hari nie
wassalam
adiosss... amiosss

10 comments:

  1. aik aik aik??!! macam penah aku lehat.. haha. wei aku tau ank suka bulat n ank darah b kan??? hehehe.. aku tau laa..

    ReplyDelete
  2. haha aq darah o..90% bt0l la....huhu

    ReplyDelete
  3. Bob - mmg penah dengaq pon wey... ang macam tau2 ja aq suka bulat.. hahahhahaaa... tang darah tu ang silap... darah aq A+ kot... hahhahaaa

    ReplyDelete
  4. Widiea Azira - darah jenis O nie special kan... kat semua orang boleh derma... tapi orang yang ada darah hanya boleh terima darah jenis O juga kan...

    ReplyDelete
  5. haha...smua sama ngn driku...hihihi..group darh o...minat bulatan..lalala...kdang2 bnda ni leh bt kita knal dri kita kn,terma ksh sbb ltak aq kat shbat blogger hg...heee...

    ReplyDelete
  6. Naiemah - no problem... saja letak kat situ... mudah nak tengok member update blog... ang biaq betoi..suka bulatan... hahhahahaaa... sama la ngan aq.... semangat ja aq nak tau taksiran bulatan tu dlam seminar... bila dah tau hampeh... kena paku...

    ReplyDelete
  7. kaloi sure bulat
    and berdarah O

    kekeke

    ReplyDelete
  8. Nurkaloi - ramai orang cenderung jenis bulatan kan.... hahhahaha... termasuk saya....

    ReplyDelete
  9. waa mnarik ne..eya ska bulat n drh o..btw eya beli trus belah jak..

    ReplyDelete
  10. Eya - ramai pulak berdarah o kat cni yaa...

    ReplyDelete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers