Monday, June 18, 2012

Apakah Ciri-Ciri ANDA???

-assalamualaikum-


hai korang
hari nie aq nak berbicara pasai ciri
jom kita tengok ciri2 aq... ermmmm
betol ka tak, korang nilai2 la sendiri bagi yang kenal aq 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ciri-ciri dilahirkan dalam bulan

Zulkaedah

Perwatakannya pendiam. 
Banyak perkara baik pada dirinya berubah menjadi buruk. 
Dia banyak berfikir, kerana sifat ini, 
satu hari nanti dia akan mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya. 
Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya kadang kala menjadi keliru.
 Dia seharusnya bertindak tanpa terlalu banyak berfikir 
untuk mendapat hasil yang yang memuaskan.




ciri-ciri dilahirkan dalam bulan


Seorang yang berfikiran jauh & berwawasan. 
Mudah ditawan kerana sikap baik. 
Berperangai lemah lembut. 
Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood. 
Idea yang terlalu banyak di kepala. 
Bersikap sensitif. 
Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
 Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
 Bersikap suka menangguh-nangguh. 
Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
 Cepat marah & cepat sejuk. 
Suka bercakap & berdebat. 
Suka buat lawak & bergurau.
 Otaknya cerdas berangan-angan Mudah berkawan & pandai berkawan.
 Orang yang sangat tertib.
 Pandai mempamerkan sikap. 
Mudah kecil hati. 
Mudah kena selsema. 
Suka berkemas. 
Cepat rasa bosan. 
Sikap terlalu memilih & cerewet. 
Kurang mempamerkan perasaan. 
Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
 Suka pada barang yang berjenama. 
Mudah menjadi eksekutif. 
Kedegilan yang tidak terkawal.
 Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. 
Siapa yang menegur dianggap kawan.


ciri-ciri memiliki


jenis A

Mereka berdarah A adalah golongan yang pemalu tetapi mementingkan kesempurnaan dalam senyap. Mereka sangat bertimbang rasa terhadap orang lain dan tidak pandai menipu. Mereka setia dengan kawan dan rakan sekerja. Mereka boleh menjadi perahsia, kuat, tetapi jarang sekali berkongsi perasaan mereka. Mereka ini sukar dipuaskan dan serius dalam hidup.

Peribadi Asas : Berhati hati dalam membuat keputusan, sentiasa memastikan sesuatu jelas melalui kontrak, terlalu mementingkan undang-undang sosial kehidupan.

Kadar Toleransi : Toleransi tinggi dengan kerja-kerja fizikal dan berulang, tidak mampu menerima perubahan dengan mudah, hilang minat pada satu-satu hobi dengan mudah.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau : Terlalu mencuba untuk melupakan masa lampau, sikap pesimis terhadap masa hadapan.

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan : Boleh berpura-pura membuat muka tenang walaupun hakikatnya sedang marah, memerlukan masa yang lama untuk pulih jika dilukai, sensitif kepada pandangan orang lain.

Bagaimana mereka bekerja : Menguruskan satu perkara sahaja dalam satu masa, membezakan antara kerja dan peribadi, sangat bertanggungjawab, terdorong untuk memilih hobi yang membantu mereka menenangkan perasaan.


ciri-ciri anak ke-



Anak Manja Ibu
sebab apa- apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!

Anak Degil
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..

Tak Pandai Pujuk
memang anak nomber 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..

Bercinta
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …

Hitam / Putih
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi

Hati Lembut
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka

Berdikari
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..Tapi  mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..

Arahan
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri

Pemaaf & Caring
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah.


ciri-ciri dilahirkan pada hari


Lambang Air: 
Air itu tenang, menyejukkan dan memberikan kesegaran, tapi juga boleh menjadi dahsyat bagaikan ombak laut. Mereka  yang lahir pada hari Jumaat ini terkenal dengan ciri yang agak pendiam, tapi bukan bererti bodoh kerana dia  berprinsip lebih baik diam daripada berbicara perkara yang tidak bermanfaat. Wibawanya sangat besar dan tidak hairan kalau dia terkenal dan dikagumi. Tapi dia seorang yang ego, keras kepala, suka membanggakan diri dan mahu semua kemahuannya dituruti.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

haaaa... panjang lebaq entry aq hari nie...
tah kenapa tetiba nak update pasal nie
apapon bagi yang mngenali aq,
diorang dah tau macam mana gelagat aq
apa aq suka n apa aq benci


k lah...
petang ni nak ngadap buku lak
esok exammmmmmmm
waaaaaaaaaaaaaaaa
bnyak lagi x cover nie...
jom2...


wassalam
adiosss... amiosss...

8 comments:

  1. saya lahir bulan 6. banyak jugak yang sama. hehe.

    ReplyDelete
  2. hhahhahaaa... bulan 6 jugaa... untung laaaaaaaaaaa... :)

    ReplyDelete
  3. Org lahir bulan 5 camna? Hehe =D

    http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/mid-year-exam-result.html

    ReplyDelete
  4. nurulee - alorrrrrr... lupa nak kaji pasal bulan 5... :p

    ReplyDelete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers