Thursday, June 16, 2011

Pabila Jejaka2 Bujang Bertemu

-assalamualaikum-



halooo... slamat petang semuaa...
yaaaaaa... sekali lagi kepanasan melanda diri aq hari nie
semalam hujan ja sampai ke pagi...
bila dah siang panas terik jadinya...


ok lah...
bukan nak bercerita ceriti pasal cuaca kat dlam nie...
tapi kat cni nak share2 kat korang xtvt aq n the geng
bila mana ahli2 kump tengah sibuk merempat xda keja nak buat
ni lah jadinya...


sedondon dengan tajuk entry kali nie
- pabila jejaka2 bujang bertemu -
maka terjadilah xtvt yang xdiduga dan xdirancang


pagi tu panas terik ja kat kampong
baru balik dari cari duit poket
tetiba dpat call dari member
"jom p berkelah kat ......."


aq pon ok je la... lagi pon tngah xda keja...
"abih tu xreti nak p beli ayam 2,3 ekoq kat kedai tepi umah ang???"
(kata member aq dgn nada lawak...)
"duit nnt kita kira kat sna..."
nah aq kena pulak...


aq pon beli ayam 2 ekoq dgn kos RM28...
nasi (RM8),air (RM5) n ikan (RM4) diorng nak beli
ok selesai beli ayam siap2 barang ckit pegi umah member aq
tompang keta dia nak pegi empangan
tapi xjadi sebab air keruh
soooo... destinasi bertukaq ke
Hutan Lipur Puncak Janing


ehsan encik Google


xtvt yang dimaksudkan :
- berBBQ sambil menyelam -
mmber2 yang join kali nie
- aq (kotak mancis)
- elyas
- azwan
- muiz
- azlan
- fitri
- tomi@ridzuan




tapi yang xbestnya bila sampai ja kat c2 hujan tujun xhenti2
semangat ja member aq cakap
"kita bakaq pakai kayu, banyak kat sna... nnt kita kutip..."
nasib la tergerak gak hati nak beli arang (RM7) masa dlm perjalanan


klu x kena singgah kedai makan
n ckap kat makcik kedai makan tu
"mak cik...tlg goreng ayam n ikan nie...
nasi kami dah ada... cuma nak tompang goreng ja...
harga kita runding kemudian..."
xke xketahuan namanya tuu...


untung la hari tu hujan...
kosong ja semua port yang best2...
apa lagi... pilih ja port mana yang mana berkenan




utuk tujuan keselamatan n cepat boleh makan
kami pilih tempat rehat nie
lepas tu mula la aksi mencari semanggang n menyalakan bara


sorang2 tekun ja nyalakan api
almaklumla... dah jam 1 tengahari....
perut pon dah berdangdut sakan
api xnyala2 juga




hujan turun makin lebat...
lagi susah la nak nyalakan api
tapi berjaya juga akhirnya




dah nyala api
ayam & ikan pon mula la dipanggang
wah... ada bauuuuuu...




pedih mata maen asap
kelaparan punya pasal xkisah la...
janji boleh masuk perut...


tengok tu... semngat ja Abe Elyas kita nie




macam2 ragam...
xtahan tengok ayam tuu....
waaaaaaaaaaaaaaa...




nie proses nak tunggu ayam masak...
perhhhhhhhhh...
tak tahan aq usha pic yang last tuu...
macam nak ambek bawa lari ja...




dah masak!!!!!
berbekalkan nasi yang dibeli kat kedai
kami pon melantak lah dengan sepuas-puasnya


macam2 krenah
sekoq2 muka kebuluran
time nie klu xsalah dah jam 2.3o petang
mmg kelaparan tahap gaban la nie...




lopas makan2...
sembang2 merapu merapat jap...
lepas tu cabut baju sluar...
terjun mandi manda...


sejuk sioooottt...
menggeleter satu badan....
mmg fresh gila viva la time nie


dah penat2 dok selam2 sambil telan air...
jam 4 lebih2 kami blah balik...
time nie hujan baru seriat....
pengdatang2 dalam negara pon mula la berduyun2 masuk mai mandi....


kami tinggaikan depa dgan keseronokan kat c2...




dalam kesibukan membekar tu sempat juga ambek pic sendiri...
bila belek2 balik
aq nie dah makin tembam...
hahahhahahaa




ok... aq stop cita kat cni dulu
ada keja laaa...
nak kena ambek adik pulak...


enjoy your day...
wassalam..
adiossssssssss...

4 comments:

  1. lama gila da tak BBQ...winduu..

    ReplyDelete
  2. @CintaZulaikha : hahaahhaa... bila2 cuti try la p... best BBQ nie... boleh release2 tension...

    ReplyDelete
  3. fyna: biasa2 ja... xmeriah mana pon... huhuhuhuuu

    ReplyDelete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers