Sunday, December 4, 2011

Menu Istimewa KotakMancis

-assalamualaikum-


hai semua... apa cer...
rumah korang kena banjir tak...
aq kat kedah nie stakat la selamat lagi laaa...
xtau la esok lusa lagu mana...
hujan dah mula turun balik kemarin...


ok... dimalam yang syahdu n sejuk sampai ke tulang nie
aq nak kongsi menu istimewa dengan hampa semua
menu nie dah jadi febret aq semenjak time stdy kat PoliMAS lagi
tak laen tak bukan

"MEGI KU BAU TELOOOOQ"



inilah menu yang aq nak kongsi dgn hampa semua
menu kegemaran aq malam2...
4 kali seminggu kompom dah
hahahahahhaaa


nak di sodapkan lagi
aq minum pulak air NESVITA tak pon NESCAFE
perhhh... pasti terangkat terbantut...




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ok skrang mai aq perkenalkan bahan2 utama dlm penyediaan

"MEGI KU BAU TELOOOOQ"


bahan 1:

dah semestinya kena ada meggi kan
klu hampa xkenai sngat mengi tu
haaaa... print gambar kat atas ni bawa p kedai
tunjuk kat tokey kedai tu..
kompom dia tau...


hampa boleh la pilih jenis mana y berkenan
lani berpuluh jenama megi ada kat kedai
aq lebih suka megi kari ni sebab dia cepat lembut
makanya cepat la aq nak makang


kali nie resepi kita nak buat megi berkuah
soo jangan jadi bangang p beli megi goreng
kang xjadi pulak resepi y aq nak tunjuk nie...
boleh cam gitu...


bahan 2:

haaaaaaaa...
yang ni pendorong utama meggi kita
klu xda yang nie xda la BAU TELOOOOQ tue


klu hampa xcukup duit nak beli teloq ayam
hampa p la rompak teloq kawan hampa sebijik

tak pon p cari kot reban ayam blakang umah hampa...
mak hampa xmarah punya... dia paham anak dia hantu teloq

nak lagi budget... hampa p kelebek2 kot dlam almari
dapat teloq cicak 4,5 biji pon dah cukup dah
bukannya nak bnyak... sebijik dua cukup laaaa...


bahan 3:

yang nie lantak kat hampa la nak buat ke tak
aq ni sebab malas sangt nak turun cafe beli air
so aq bancuh la sendiri
minum air panas nie ada kelebihan


kelebihannya air y hampa minum tu lambat habis
cer hampa sedut air teh ais...
dua kali hisap kompom habis segelas
klu kena air panas... puaih berembus
baruuuuuuu boleh seteguq...


bahan 4:

natang nie benda wajib
klu takda benda nie susah nak buat resepi ni
hampa ada ka natang nie???


klu dah tau xda tu p beli
tok sah dok galak gatai nak pinjam hat orang
ingatla sama.. orang pon nak guna juga natang kettle nie


apa!!!! mahal...
tok sah dok merapu ngat ehh
natang nie 20 hengget ja
kot pasaq malam berlambah hak...
jangan nak tipu aq naaaaa....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


tudia... panjang berjela nak cerita pasal bahan ja
ok... lani meh aq nak sambung next topik
cara nak masak
yeahhhhh...


first sekali... hampa p cari tapawe ka manggkuk hayun ka
yang boleh kita isi bahan2 tu semua
nak lagi elok yang bertudung
supaya cepat bahan2 nie semua mesra dgn air tu


ok.. bila dah ada mangkuk
hampa masukkan semua bahan2 yang ada dalam mangkuk hayun tadi
macam kat bawah nie




mesti hampa heran
sebab pa aq letak sekali dgan bungkus2 plastik kan
sebenaqnya... bungkus plastik tu ada perisa tambahan
haaaaaa... yang kulit teloq pulak ada pewangi tambahan
baru la megi hampa nanti kaw punyaaaaaaaaaa...


lepas tu hampa didih air bagi panas
hampa ambek termometer...
sukat suhu air tu bagi cukup 100 darjah celcius
jangan lebih jangan kurang
nanti meggi hampa xsedap


dah cukup panas tuang air tu dalam mangkuk hayun tadiii




dah tuang air.... kampa tutup tapawe/mangkuk tu selama 3-4 minit
klu jenis yang suka makang megi kembang
hampa perap la megi tu sampai 10 menit
kompom megi hampa akan beranak pinak sampai penuh mangkuk
xcaya try buat sekali...


nak nampak lagi sedap...
hampa tengok la apa benda ada kat dapuq umah hampa tu
ka kat hostel hampa
klu ada biskut mayat ka, kopi ka, kerepek ka, kicap ka...
hapa taruk ja masuk dalam meggi tu
PERHHHHHHHH... kompom esok pagi hampa cirit atas katil
sebabnya xdan nak g tandas
hahahahhahhaaaa...


haaaaaaa... dah 4 minit
meh tengok hasil resepi aq

"MEGI KU BAU TELOOOQ"


perhh... sedap nie...
meleleh air liuq tengok nie


mai aq zoom bagi dekat ckit nahh...




wahhhhhhhhh...
betol betol kawww rrrr...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



yeah...
last sekali... muka berpuas hati
resepi turun temurun berjaya disebarkan
mai lah ghamai2 cek oi
kita cuba~~~

"MEGI KU BAU TELOOOOQ"

-pasti terangkat terbantut-


wassalam
adiosss... amiosss...

17 comments:

  1. aiyaa!...ni pun leh wt entry ke..btw..best gk..kreatif..haha

    ReplyDelete
  2. Pergh terbaik..n kreatif...try la bagi resepi ni kat restoren..untung-untung dapat duit...haa

    ReplyDelete
  3. Eyda Dania - hahhahaaa... meh la try... kompem terangkat punya... besttttttt

    ReplyDelete
  4. Kizz - satu cadangan y bernas... esok nak kena ronda gak la... p juai resepi nie... kot2 laku.. hahhahahaaa

    ReplyDelete
  5. selalu sgt dah makan cmni....dari kecik sampai skrg ni makan megi telur hancur....sememangnya sedap...

    ReplyDelete
  6. hakhakhakhakhak...terbahak2 kut diri ini..sabor jela..

    ReplyDelete
  7. shahrazali - mmg kompom sedap... mudah n pantas... hak3...

    ReplyDelete
  8. cinta zulaikha - awat yang sampai tebahak-bahak diri tue... sedap ker resepi saya nie... huhuhuhuu

    ReplyDelete
  9. Cinta - jom makang... resepi dah ada nie... tunggu pa lagi.. try laaa... hehehheehe

    ReplyDelete
  10. Hihi..dah try buat..tapi cam tak bape jadi kot..rasanya tuan belog je yang boleh buat ni..wuyooo

    ReplyDelete
  11. kizz - hahhahhaaaa... dah kasi resepi rahsia turun temurun pon nak kena tolong masakkan juga ka...haissss... ni dah lobih nie... hehehhhee

    ReplyDelete
  12. tiramisu Fatiema - salam perkenalan... thanks for visiting

    ReplyDelete
  13. meh usha masak lemak ayam cili api
    gue . agak2 bole xcelen kamu nye megi ku bau teloq ?
    hhaha :P

    ReplyDelete
  14. katakejaw - hahhahahaaa... resepi ni biasa2 jerrr... kompom kalah awal2 lagi la... huhuhuhuuu

    ReplyDelete
  15. Today is good weather, isn't it?

    ReplyDelete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers