Tuesday, August 7, 2012

Black Dog Bone - Cahaya Aidilfitri


Bila tiba hari raya
Semua insan bergembira
Tetapi bagi ku hanya kesedihan
Yang menyelubungi hidup

Ayah dan juga ibuku
Telah pergi selamanya
Terbiarlah aku ibarat
Musafir yang haus di padang pasir

Siapakah yang sudi menghulurkan simpati
Kepada nasibku ini
Agar dapatku rasa nikmati hari raya
Seperti insan yang lain

Ku meminta dan berdoa
Kepada yang Maha Esa
Tabahkan hatiku berilah pedoman
Cahaya di aidilfitri



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-assalamualaikum-
Salam Ramadhan


acener korang puasa tahun nie
penuh ka idak???
orang2 veteran ckap... xpenuh xleh raya
haaaaaaaaaaaaaaaa...

tinggal 2 minggu lagi kita nak mnyambut kehadiran syawal
kat radio, pasaraya xputus2 mendendangkan lagu2 raya
almaklumlaaa... nak ambek feel raya gitu...
korang ada dengaq tak???

ok lah... tahun demi tahun...
bnyak sngat yang terkeluar lagu2 raya baru
tapi bagi aq... lagu2 80-an & 90-an juga jadi pilihan
lagu2 raya y baru ni xda feel laaaa...

tahun nie lagu yang aq nak review adalah "Cahaya AidilFitri"
dendangan kumpulan "Black Dog Bone"
lagu nie sangat menyentuh sanubari... cewahhh!!! =.="
sedap lagu nie.. aq asa korang pon minat kan...

walau mcm mana pon lagu ni tetap x leh manandingi lagu febret aq
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
"Khairil Johari Johar - Sepasang Kurung Biru" [sini]
lagu nie sangat2 best ok... (bagi aq laaaa...)

korang pulak cam na...
meh la kongsi2 lagu raya FEBRET korang tiap2 tahun...
meh2 kongsi kat ruangan komen ni... heheheee
tu ja tok malam nie...


wassalam
adiosss... amiosss...

7 comments:

  1. Kalau aku, aku suka lagu Mekar Hari Raya - Siti Nurhaliza..
    Hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh lagu nii...
      selalu gak dengaq...

      Delete
  2. ingt nk raya dekat... jemput singgh blog sy yer :)

    ReplyDelete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers