Friday, August 10, 2012

Iklan Raya 2012

-assalamualaikum-
Salam Ramadhan


hai blogger's
korang dah berbuka???
harap2 semua dah berbuka...
apa menu korang hari ni...

ok... malam nie aq just nak berkingsikan cerita UTube...
rasa2nya korang dah tengok cita nie
bagi yang blom apa kata korang luangkan sedikit masa layan iklan raya tahun nie

yang pertama Iklan Petronas
'Strangers'


duration : 14.++ minit

ringkasan :

iklan nie mengisahkan seorang anak muda yang bekerja di perantauan
bergaul dengan masyarakat luar
membawa perubahan kepada anak2 kecil disana
sampai lah terjalinnya keakraban diantara mereka...

walaupon terdapat perbezaan bahasa pertuturan namun semua tu bukan penghalang
kesedihan mula digambarkan disaat anak muda itu bakal pulang kenegaranya Malaysia
namun anak2 kecik disana tabah dan kuat utk melepaskan dia pergi

seyes wey... 
iklan nie sangat banyak dengan input2 dan mesej2 yang berfaedah


yang kedua Iklan Bernas
'The Journey'


duration : 7.++ minit

ringkasan : 

iklan ni menceritakan dua kanak2 istimewa yang bersahabat baik
seorang tidak dpat bercakap dgn lancar, manakala kawannya buta penglihatan
mereka mendapat perlindungan di rumah jagaan kanak2

setibanya hari raya... 
semua rakan2 mereka y lain pulang ke rumah saudara terdekat
tinggallah mereka berdua disitu

salah seorang drp mereka rindu kepada emaknya
lalu mereka nekad untuk balik ke kampung tanpa pengetahuan penjaga tempat tersebut
bnyak dugaan yang dilalui oleh mereka berdua
untuk mendapatkan kenderaan balik ke kampung

dan akhirnya mereka menumpang sebuah lori barang
akhirnya... dipagi raya mereka berjaya sampai ke pusara ibunya

sedih :(


ok... tu jela perkongsian aq malam nie..
diharapkan 10 malam terakhir ramadan nie membawa sinar baru kepada kita
jom siap2... jap g nak g teraweh

wassalam
adiosss... amiosss...

6 comments:

  1. yang iklan bernas tuu paling sedih :') nie laa contoh terbaik tentang erti sahabat sebenar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yap.. mmg sedih..
      kena dengan jalan ceritanya...
      bertapa rindunya diorang pada parents

      Delete

Dah baca entry saya...
ada sebarang kemushkilan???
suratkan segala yang tersirat dihati anda disini...
~Terima Kasih~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan Blogku Yang Usang

Daisypath Happy Birthday tickers